Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers

Friday, July 25, 2008

Rakyat Mana Tahu!!!



Kereta Proton Perdana v6 kereta exco?


Sepanjang mengenali exco Terengganu yang mewah bagai nak rak tu, tak pernah terlintas untuk memikirkan pasal kenderaan yang mereka gunakan. Tapi, sebaik sahaja isu kereta yang diguna bukanlah Perdana, baru terfikir, rupa-rupanya kereta mercedes yang selalu ke sana ke sini bukanlah kereta rasmi exco kerajaan negeri Terengganu.


Malah, isu rakyat negeri Terengganu sebagai rakyat negeri paling miskin di Semenanjung masih belum dapat diselelsaikan, timbul pula isu pembelian kereta baru untuk exco kerajaan negeri yang bernilai jutaan ringgit. Ke mana disalurkan duit royalti yang baru diterima? Fikirlah sendiri!


Pembelian kereta baru itu kononnya untuk menggantikan kereta lama yang telah diguna selama empat tahun, dan tujuannya untuk kos penyelenggaraan yang lebih murah. Cuba kita fikirkan, kereta "lama" yang dikatakannya itu pun sebenarnya belum lagi tamat tempoh services warranty, tetapi dikatakan menambahkan kos. Padahal, jika diservis sekarang pun, bukannya kena bayar servis tu. Free lagi, sebab dalam warranty. Teramat besar pembaziran yang dibuat oleh exco negeri Terengganu.


Sedih untuk mengaku sebagai rakyat negeri Terengganu apabila pemimpin langsung tak boleh pakai. Banyak lagi keluarga miskin di Kuala Terengganu yang di tanggung oleh church di sekitar KT sehingga menyebabkan mereka murtad sekeluarga demi sekeluarga, tetapi kerajaan negeri tidak memandang perkara ini sebagai serius. Amat menyedihkan apabila agama digadai kerana kemiskinan rakyat yang banyak terhutang budi dengan pihak church. Salah siapa?


Mana perginya duit royalti untuk rakyat? Jawapannya: Semua duit-duit itu dirancang untuk memewahkan lagi exco-exco yang sedia mewah dari dulu lagi. Dan jelasnya royalti yang dituntut dan dipertahankan rupanya hanya untuk kepentingan mereka sendiri, bukan untuk rakyat.


Feel free to surf....
Feel Hard to leave...

6 comments:

  1. salam...elok exco2 tu sume pakai je kete yang aku pakai ne..Minyak pun kurang, kalo eksiden pun kete len yg rosak teruk!!!hehehe...

    ReplyDelete
  2. kete apa yang ko pakai ? hehe

    ReplyDelete
  3. Aku pakai kete sorong daaa...
    huhuhu...

    ReplyDelete
  4. kete mercedes yang ada tu, pakai jer le... lagipun takyah nak mengkayakan syarikat proton yang berada bawah "orang tertentu tuss"

    ReplyDelete
  5. perdana ke, merz ke, kereta apa ke, kalau tak jaga mcm hak sendiri, akan rosak jua.

    ReplyDelete